Астанада Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаевтың төрағалығымен өткен Қауіпсіздік кеңесінің отырысында көлік-логистика саласындағы түйткілді мәселелер жан-жақты қаралды. Жиын барысында Көлік министрі Марат Қарабаев пен басқа да орталық мемлекеттік орган басшыларының баяндамалары тыңдалды. Бұл туралы ZhaiyqMedia ақпарат агенттігі хабарлайды.
Көлік жүйесіндегі күрделі ахуал сынға алынды
Президент Қасым-Жомарт Тоқаев саладағы қордаланған проблемалар мен жүйелі кемшіліктерге назар аударды. Атап айтқанда, жүк тасымалы мен шекаралық өткізу пункттеріндегі жағдай, инфрақұрылымдық жобалардың кешеуілдеуі, сондай-ақ логистикалық мүмкіндіктерді тиімді пайдалана алмау мәселелері көтерілді.
«Қазіргі таңда жүк өткізудің өзі қиындық туғызып отыр. Өткізу бекеттері ескі әрі бейімделмеген. Ірі инфрақұрылымдық жобалар уақытынан кешігіп жатыр, бұл еліміздің транзиттік әлеуетін әлсіретеді», – деді Президент.
«Жасыл дәліз» және жаңа логистикалық стратегия
Мемлекет басшысы «Жасыл дәліз» жүйесін құрудың және логистикадағы процестерді оңтайландырудың өзектілігін атап өтті. Оның айтуынша, Қазақстан жаһандық бәсекеге қабілеттілігін сақтау ғана емес, оны арттыру бағытында нақты шаралар қабылдауы тиіс.
Тоқаев жүк тасымалын арттыру үшін авиаотынмен қамтамасыз етудің жеткіліксіздігіне де тоқталды. Сонымен қатар, еліміз арқылы өтетін транзиттік ағындарды ұлғайту және әлемдік жеткізу тізбектеріне интеграциялану қажеттігін айтты.
Марат Қарабаевқа сөгіс жарияланды
Жиын соңында Мемлекет басшысы Көлік министрі Марат Қарабаевқа жұмыс барысында жіберген кемшіліктері үшін сөгіс жариялады. Бұл – көлік саласындағы реформалар мен жаңғырту бастамаларының баяу жүріп жатқанын көрсететін нақты белгі.
Тоқаев Үкіметке және жауапты мемлекеттік органдарға көлік-логистика жүйесін ретке келтіру бойынша шұғыл және тиімді шаралар қабылдауды тапсырды.
Сараптамалық пікір: неге сала тығырыққа тірелді?
Көлік және логистика саласы – Қазақстан экономикасының күретамыры. Бұл сала арқылы экспорт, импорт, транзит, сондай-ақ аймақтық байланыс жүзеге асырылады. Алайда, инфрақұрылымның тозуы, технологиялық артта қалу, кадр тапшылығы мен нормативтік-құқықтық мәселелер аталған жүйенің тиімділігін тежеп отыр.
Экономика сарапшыларының пікірінше, саладағы негізгі басымдықтар – цифрландыру, кедендік рәсімдерді оңтайландыру, теміржол және автокөлік инфрақұрылымын жаңарту болуы тиіс. Сондай-ақ жекеменшік секторды көлік жүйесіне белсенді тарту арқылы тиімділік пен бәсекелестік арттыруға мүмкіндік бар.